top of page

Betaling & Levering

Levering en betaling

  • Wanneer de bestelling is geplaatst betaal je na het bestelproces via de door jou gekozen betaalmethode. 

  • Zodra en alleen nadat de betaling door mij is ontvangen wordt je bestelling binnen de vermelde levertijd gemaakt en verzonden. Houd er rekening mee dat er op de gedenksieraden en custom made producten een levertijd tussen de 2 en 6 weken zit. Wanneer de levertijd langer is dan aangegeven krijg je daarover persoonlijk bericht. 

  • Wanneer blijkt dat een product of onderdelen niet direct uit voorraad leverbaar zijn en daardoor de levering enige vertraging oploopt neem ik daarover contact met je op. Mocht het product niet meer leverbaar zijn en je hebt al betaald stort ik het bedrag binnen 5 werkdagen naar je terug.

  • Je kunt na het bestellen kiezen voor diverse verzendopties. Ik verstuur mijn pakketten via Myparcel. Deze gaan gewoon met de post van Post.nl mee. Je kunt kiezen uit de standaard verzendoptie: brievenbuspakketje waarbij je een track & tracenummer ontvangt. Producten die niet door de brievenbus passen worden standaard pakketpost verstuurd. Wanneer het om grotere bedragen gaat (boven de 100 euro) adviseer ik je om te kiezen voor de optie: verzekerd verzenden. 

  • De verzendpakketten worden bij een Post.nl punt aangeboden en verstuurd via MyParcel.

  • Petit Lamour is op geen enkele manier aansprakelijk voor schade of verlies door de vervoerder of voor het afleveren op een foutief opgegeven adres.

​

Algemene maak & verzendtijden:

  • Kaarsen: +/- 5 werkdagen

  • Baby & kindersieraden +/- 5 werkdagen

  • Moedermelk sieraden en Gedenksieraden: 2-6 weken na ontvangst van bijv. as, melk, haartjes etc.

  • Speciale opdrachten - custom design : in overleg​, meestal rond de 3 weken

Retourneren

Beleid inzake ruilen / retourneren / annuleren​

​

​Ben je niet 100% tevreden met je bestelling dan zoeken we samen naar een bevredigende oplossing. Zolang het niet om een customized product gaat (zie punt 2. Onder customized wordt verstaan: gemaakt met de specificaties zoals jij die hebt opgegeven zoals naam, maat, datum of speciaal een voor jou in opdracht ontworpen sieraad (of artikel) mag je deze zonder opgave van reden ruilen of retourneren.

​

Hieronder staan de voorwaarden voor ruilen / retourneren en annuleren. 

  1. Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren en te retourneren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten (mits deze bij je bestelling zijn betaald) gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour naar de webwinkel zijn voor je eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren (in ieder geval in origineel sieraden doosje) en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Petit Lamour geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met mij opnemen via info@petitlamour.nl en waarna ik je annulering in behandeling zal nemen. Nadat je van mij een bevestigingsmail hebt ontvangen kun je het artikel aan mij retourneren. Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag incl. verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Op dit recht is wel een uitzondering nml: (zie volgende punt)

  2. De producten die ik speciaal voor jou ontwerp geldt hierop volgens de Wet Kopen op Afstand* geen retourrecht. Gepersonaliseerde producten die je via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door jou ingevoerde specificaties gemaakt en of met producten die de klant zelf aanleverd (bijv. haar, as) Het herroepingsrecht is daarop dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

  3. Wil je graag iets omruilen? (muv gepersonaliseerde artikelen) neem dan even via het contactformulier contact op. Kosten voor retourzendingen zijn voor de klant zelf.

  4. Mocht je bij het ontvangen van het artikel toch ontevreden zijn neem dan uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst per email contact met me op. Samen komen we tot een oplossing. De kosten voor het retour sturen van het product zijn voor de kosten van de klant. Bij het versturen van een nieuw/ vervangend product neem ik de kosten voor mijn rekening.

​

*Wil je meer Informatie over de wet Kopen op Afstand kun je de website van Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand raadplegen.

​

Garantie & Klachtenregeling

​Garantie

  • Je ontvangt bij het aangaan van de koop vanaf de datum van ontvangst van je sieraad 3 maanden garantie op de onderdelen en sluitingen van het product. Mocht er binnen de garantie termijn iets losgaan of afbreken neem dan per email even contact op info@petitlamour.nl Geef hierbij aan wat er precies mankeert aan het sieraad. In overleg kun je het sieraad dan aan me terugsturen, de verzendkosten naar het atelier zijn voor de rekening van de klant. Ik zal het kapotte sieraad kosteloos repareren en kosteloos retourneren. Mocht er buiten de garantie termijn iets mis zijn met het sieraad neem dan toch even contact met me op. We vinden dan altijd een bevredigende oplossing. 

  • Op de moedermelk en herinneringssieraden ontvang je 6 maanden garantie op eventuele verkleuring van het glas, mits de onderhoudstips in acht zijn genomen. Het is normaal dat een moedermelksieraad na elke weken nog iets van kleur kan veranderen door de samenstelling van je melk (vetten en eiwitten) deze kunnen door invloed van UV nog iets romiger/geliger van kleur worden. Wordt de steen echter bruin of zwart neem dan contact met me op. Het blijft een sieraad met menselijk DNA en ondanks dat de conserveringsmethode in 99% van de gevallen perfect werkt kan het voorkomen dat er een enkele niet goed genoeg is geconserveerd. Ik doe daar niet moeilijk over en maak dan kosteloos (binnen de garantie termijn van 6 maanden) voor jou een nieuw sieraad! ​Je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het bewaren van as, haartjes of melk voor evt reparatie.

  • Petit Lamour is op geen énkele manier aansprakelijk te houden voor de gevolgen of vervolgschade als gevolg van gebruik of bewaring van de bestelde artikelen. Kwaliteit en veiligheid staat op nummer 1 bij het vervaardigen van de producten en grondstoffen. Dit begint al bij het inkopen van hoogwaardig materiaal bij betrouwbare leveranciers. Als klant mag je dan ook verwachten dat bij normaal gebruik en de onderhoudstips in acht genomen de producten en sieraden de kwaliteit bevatten die je van een dergelijk product mag verwachten. Controleer bij ontvangst de bestelling en mocht deze niet aan de verwachtingen voldoen neem dan binnen 2 werkdagen na ontvangst contact met me op. 

 

Klachten

  • Ik vindt het belangrijk dat je weet dat je met een veilige webwinkel te maken hebt. Om dat te bewijzen heeft mijn webwinkel een officieel keurmerk (Webwinkelkeur). Elk jaar wordt de site streng gecontroleerd of ik mij wel aan mijn verplichtingen houd of dat ik geen gekke zelfbedachte regels hanteer bijvoorbeeld mbt mijn garantie of klachten beleid. Daarnaast heb ik het manifest van eerlijk ondernemerschap ondertekent!

  • Ik wil graag dat jij super tevreden bent met je aankoop. Het grootste gedeelte van mijn collectie wordt ambachtelijk vervaardigd, dus met de hand in elkaar gezet, gemaakt, gegoten, gesmeed, gesoldeerd en/of gepolijst. Daardoor zijn mijn handgemaakte sieraden 'over het algemeen genomen' sterker dan productiesieraden. Desalniettemin kan er natuurlijk altijd wat mis gaan, het blijft mensenwerk. Ik raad je aan om bij eventuele klachten eerst contact met mij op te nemen door te mailen naar info@petitlamour.nl 

  • Wanneer je klacht gegrond is en deze binnen de garantie termijn valt zal ik je product kosteloos vervangen of repareren. Alleen de verzendkosten naar het atelier zijn voor de kosten van de klant. Neem zo snel mogelijk na het constateren van het gebrek contact met me op. Je mag binnen 14 dagen na je melding per email een bericht met passende oplossing van me verwachten. Lukt het niet binnen dit termijn laat ik je binnen deze 14 dagen weten wanneer je wel een passende oplossing kan verwachten. 

  • Komen we samen écht niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.  Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

​

Prijzen
Alle genoemde prijzen op de site zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
Kortingen en aanbiedingen zijn geldig binnen de aangegeven termijn of zolang de voorraad strekt.
Ik houd mij het recht voor om op elk moment prijswijzigingen door te voeren. Aan foutieve prijsinvoer kunnen geen rechten worden ontleend.
 
Privacybeleid
Je persoonlijke gegevens worden uitsluitend opgenomen in mijn klantenbestand en gebruikt voor het contact tussen klant en Petit Lamour en worden NOOIT doorgegeven/verkocht aan andere partijen.

 

​

bottom of page